Moje życie w Kościele - konspekt

 

Moje życie w Kościele
i moje uczestnictwo w małej grupie

 

Spotkanie w małych grupach

 

  1. Krótka modlitwa na rozpoczęcie.
  2. Szybka rundka, aby się zapoznać (przedstawienie się uczestników).

 

-----------------------------------------------cz. I: „Rozgrzewka”--------------------------------------------

 

  1. PYTANIE DO UCZESTNIKÓW:
    Po czym poznać, że ktoś jest członkiem Kościoła?
    BURZA MÓZGÓW
  2. KRÓTKA KATECHEZA ANIMATORA
    Są cztery podstawowe elementy przynależności do Kościoła:
      I. Trwanie w jedności z Papieżem i biskupami
     II. Trwanie w wierze Kościoła, wyznawanie tej samej wiary (trwanie w nauce Kościoła)
    III. Uczestnictwo w tym samym życiu sakramentalnym
    IV. Trwanie w „communio” (we wspólnocie), w której następuje wymiana darów
    Trwanie w „communio” z Mamre to głównie trwanie w małej grupie (która jest podstawową komórką Mamre).
    Aby przynależeć do Kościoła, muszą być spełnione te cztery elementy.
  3. PYTANIE DO UCZESTNIKÓW ODNOŚNIE PKT. 4.
    Co się dzieje, gdy nie ma któregoś z ww. elementów przynależności do Kościoła?
    BURZA MÓZGÓW
  4. Po burzy mózgów lub w jej trakcie KRÓTKA KATECHEZA ANIMATORA
    wyjaśniająca i porządkująca odpowiedzi:
      I. Nie trwam w jedności z Papieżem i biskupami, odłączam się, czyli schizma
    II. Nie wyznaję tej samej wiary, głoszę inną naukę, sprzeczną z nauczaniem Kościoła i z Ewangelią, czyli herezja
    III. Odrzucam sakramenty (wierzący, ale niepraktykujący), przez co tracę związek z Chrystusem, gdyż sakramenty są jedynym środkiem łączenia się z Chrystusem przez łaskę („stojąc przy stole pełnym jedzenia, umieram z głodu”)
    IV. Jeśli nie uczestniczę w życiu Kościoła, to nie następuje wymiana darów, to żyję na uboczu, nie żyję w „communio” (we wspólnocie)
    Nietrwanie w małej grupie mamrockiej jest równoznaczne z nietrwaniem w „communio” z Mamre!
    A jeśli ktoś unika spotkań w jego małej grupie, to nie ma powołania do Mamre lub to powołanie marnuje!!!

 

----------------------------------------------cz. II: „Dzielenie się”-------------------------------------------
(animator pyta, możliwie wszyscy pojedynczo odpowiadają, mówiąc tylko o sobie)

 

Ad I: Na ile czuję się jedno z hierarchią w Kościele, w Mamre (z Papieżem, biskupem, proboszczem, Moderatorem)? Czy myślę, że Kościół to „ja”, czy tylko że kler?

 

Co robię, gdy w mojej obecności jest krytykowany Kościół, duchowieństwo (czy pozwoliłbym krytykować własną matkę)? A może sam daję się wciągać w tę krytykę („pluję we własne gniazdo”)? Czy modlę się za kapłanów, kleryków?

 

W Drogowskazie 1 (Bóg Ojciec) mamy zapisany obowiązek posłuszeństwa i miłości wobec przełożonych w Mamre (Moderatora, animatorów, szefów diakonii) – jak u mnie wygląda praktyka tego zobowiązania?

 

Ad II: Czy mam/miałem trudności z jakąś prawdą wiary, z jej zaakceptowaniem? Jak sobie z tym problemem poradziłem?
Czy nie neguję prawd wiary katolickiej, aby nie nazywać grzechem swojego złego postępowania?

 

W jaki sposób pogłębiam moją znajomość nauczania Kościoła?
Czy mam świadomość obowiązku moralnego poznania i zrozumienia nauczania Kościoła? Dlaczego jest to tak ważne? (bo brak poznania i zrozumienia nauki Kościoła naraża mnie na to, że ulegam albo swojemu błędnemu myśleniu, albo myśleniu tego świata.)

 

Stąd mamy w Drogowskazie 7 (Słowo Boże) zobowiązanie do systematycznego, pobożnego zgłębiania Pisma Św. i KKK; w tym pomagają nam nagrania rekolekcyjno-formacyjne na CD, książki, comiesięczna formacja…

 

Ad III: Jak wygląda na dziś moje życie sakramentalne? A jak to dawniej wyglądało, np. przed rekolekcjami letnimi z Mamre, przed nawróceniem? (pytamy o ilość i o jakość oraz głębokość przeżywania Eucharystii, spowiedzi)

 

Ad IV: Czy regularnie uczestniczę w małej grupie? Jak przeżywam spotkania mojej małej grupy? Co mi daje udział w małej grupie? A co ja daję od siebie małej grupie?

 

-----------------------------------------cz. III: Dodatek------------------------------------------

 

  1. PYTANIE DO KAŻDEGO Z UCZESTNIKÓW (prośba o konkretną, zwięzłą odpowiedź):
    Dlaczego chcę należeć do Wspólnoty „Mamre”?
  2. REFLEKSJA KOŃCOWA (ważna! wg słów Moderatora) do odczytania:

    Pan Bóg chce, abyśmy byli wspólnotą, którą jednoczą więzi nadprzyrodzone. Te więzi tworzą się u nas na rekolekcjach i w małej grupie. Bowiem najsilniejsza integracja we Mamre dokonuje się wobec naszego wspólnego doświadczenia Boga. Czyli integrujemy się na płaszczyźnie nadprzyrodzonej, a nie przy kawce, herbatce. Nasza Wspólnota ma mieć charakter kościelny, czyli ma umacniać swoje więzi na Eucharystii – wobec Chrystusa i z Chrystusem. Wizja kościelna naszej Wspólnoty jest taka: najpierw we Wspólnocie cieszymy się Chrystusem, a potem sobą nawzajem – nigdy odwrotnie! Jest źle, jeśli trudno nam się wspólnie modlić, a łatwiej nam spotkać się przy kawce (czyli nie nadaję się do tej Wspólnoty).
    Trzeba pytać siebie: czy w Mamre najlepiej czuję się na Eucharystii, przed Chrystusem, na modlitwie we Wspólnocie? A może tylko czekam, aż wreszcie ksiądz skończy, byśmy mogli sobie wyjść na przerwę pogadać? Jeśli „kawka
    i pogaduszki” są dla mnie priorytetem, tzn. że to nie jest zgodne z powołaniem do tej Wspólnoty.

 

(więcej na ten temat: CD „Konferencja o przynależności do Wspólnoty”, Wydawnictwo „Mamre”)

 

Strona Wspólnoty Przymierza Rodzin MAMRE używa plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Aby dowiedzieć się więcej o plikach cookies oraz jak je usunąć zobacz Polityka prywatności.

Akceptuję pliki cookie z tej strony internetowej.

EU Cookie Directive Module Information