Obowiązki administratora rekolekcji

 Obowiązki administratora:

 

  • przed rozpoczęciem turnusu:
    1. zapoznanie się z instrukcjami, szczególnie dotyczącymi rozliczenia finansowego
    2. przydzielenie pokoi, wybór ew. współpracowników; 
    3. sprawdzenie stanu animatorów i małych grup (zorientowanie się u Ks. Moderatora czy małe grupy są rozdzielone, sprawdzenie czy jest wystarczająca liczba animatorów)
    4. Rozdzielenie dyżurów
  • początek turnusu:
    1. zapisywanie uczestników, zbieranie pieniędzy, wypisywanie KP, prowadzenie niezbędnej dokumentacji raportowej;
    2. wydrukowanie i wywieszenie (tablica informacyjna - najlepiej obok sklepiku lub przy recepcji) podstawowych informacji;
    3. uzgodnienie z kuchnią ilości posiłków (biorąc pod uwagę wcześniejszy zjazd kadry, brak pełnej frekwencji na początku turnusu i ew. losowe wyjazdy uczestników);
    4. pobranie od ks. dyrektora kluczy (wejście główne, skrzynki bezpieczników, bramka w dolnej części ogrodzenia);
    5. Zorganizowanie przedszkola: jeśli nie ma wystarczającej liczby wychowawców, należy rozplonować posługę rodziców w odpowiednich godzinach
    6. Sprawdzić, czy jest odpowiedzialny liturgiczny, muzyczny i sprzętowy oraz czy są przygotowani do posługi
    7. Sprawdzić, czy jest apteczka i lekarz na turnusie
    8. powitanie uczestników i przedstawienie regulaminów;

Administrator i z-ca administratora

  1. Podpisują załączone w teczce Upoważnienie imienne i POZOSTAWIAJĄ  JE w teczce podpisane!
  2. Robią krótkie szkolenie RODO dla księży prowadzących animatorów i wychowawców, którzy we Wspólnocie jeszcze nie mieli szkolenia

Wzór i pomoce na stronie dostępne po zalogowaniu na stronę www.mamre.pl: http://www.mamre.pl/RODO/indexRodo.html

            Sporządzają LISTĘ obecnych na szkoleniu, rozdają do podpisu OŚWIADCZENIA księży prowadzących, animatorów i wychowawców i zbierają te OŚWIADCZENIA, układają w teczce wraz z LISTĄ i według kolejności wpisów na LIŚCIE

                3. Przyjmując uczestników, zbierają podpisane przez rodziców i opiekunów prawnych OŚWIADCZENIA o zgodzie na udział niepełnoletnich i o odpowiedzialności prawnej za nich.

Formularze na stronie www.mamre.pl: https://mamre.pl/Strona/dzialalnosc/rekolekcje-zamkniete/rekolekcje-letnie/702-nieletni

           4. Składają wszystko POWYŻSZE do tej teczki wraz z poniższymi ZAŁĄCZNIKAMI przekazują do Albertowa na ręce Moderatora w Albertowie:

ZAŁĄCZNIKI do teczki:

- kwitariusze wpłat uczestników za rekolekcje,

- podpisany druk KW wpłaty dyrektorowi ośrodka,

- pieniądze za udział w rekolekcjach pozostałe po opłaceniu ośrodka

5. Dbają o zrobienie zdjęcia grupowego, informując publicznie, że kto nie wyraża zgody na zdjęcie, które będzie wykorzystane w archiwum Wspólnoty i umieszczone na domku w Albertowie, niech nie staje do zdjęcia.

6.  Zrobione zdjęcie w dobrej wersji elektronicznej należy od razu przesłać na emaila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , a 2 małe zdjęcia wywołane w formacie 15x21 cm załączyć do tej teczki  oraz jedno A4 dla Arcybiskupa częstochowskiego.

 

  • codzienne:
    1. otwieranie/ zamykanie budynku;
    2. wywieszanie aktualnego planu dnia (tablica koło sklepiku, dwa wejścia do kaplicy, wejście do auli);
    3. aktualizacja dokumentacji raportowej;
    4. konsekwentne, permanentne przypominanie o punktualności, i solidności w posługiwaniu na dyżurach porządkowych i liturgicznych;
    5. spotkania z kadrą animatorów w trakcie trwania turnusów, by omówić problemy z grupami.
    6. po uzgodnieniu z lekarzem turnusu zakupowanie odpowiednich lekarstw (żeby nie jeździć i szukać odpowiednich lekarstw po okolicznych aptekach, dobrze jest znaleźć numer telefonu do najbliższej apteki, jeżeli nie mają lekarstw na składzie, zwykle mogą zamówić na popołudnie lub następny dzień)
  • jednorazowe w trakcie turnusu:
    1. przygotowanie listy modlących się za obecnych kapłanów, kleryków i abpa częstochowskiego w poszczególnych miesiącach, aby później wydrukować podziękowania
    2. zrobienie zdjęcia:
      1. znalezienie dobrego aparatu i dobrego fotografa,
      2. obrobienie zdjęcia, tzn. dodanie napisu: " Rekolekcje letnie/zimowe (ewangelizacyjne/1Kor itd. Ananiasz/ Gamaliel...) Turnus (141) data (12-18.01.2013r.)"
      3. wydrukować zdjęcie w odpowiedniej liczbie w formacie 15x21 oraz w formacie A4 dla wszystkich księży obecnych na turnusie oraz + 1 dla Abpa
      4. (w Skorzeszycach zdjęcia proponujemy drukować w BAKALARZ FOTO PERFECT; ul. Mała 15; Kielce; tel: (41) 344 52 03; email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
      5. (w Niepokalanowie obok Sanktuarium jest punkt foto)
  • zakończenie turnusu:
    1. podsumowanie spotkania, poprowadzenie i wręczenie podziękowań, wyróżnienie funkcyjnych.


Ponadto tym co ważne w posłudze administratora, jako trzymającego pieczę nad wszystkimi uczestnikami turnusu, jest codzienna modlitwa w intencji całej grupy rekolekcyjnej! 

 

Strona Wspólnoty Przymierza Rodzin MAMRE używa plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody. Aby dowiedzieć się więcej o plikach cookies oraz jak je usunąć zobacz Polityka prywatności.

Akceptuję pliki cookie z tej strony internetowej.

EU Cookie Directive Module Information